.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل ستاد استقبال از دولت در مازندران

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با اشاره به در پيش بودن سفر سوم دولت به مازندران گفت: ستاد استقبال از دولت در استانداري مازندران تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، هادي ابراهيمي با اشاره به اينكه خواستگاه مبنايي و معرفتي انقلاب شكوهمند اسلامي مقوله فرهنگ بوده است، گفت: بر همين اساس هدف اصلي سفر سوم دولت به استان‌ها توجه بيش از پيش به حقوق فرهنگي مردم است.

وي توجه به حقوق فرهنگي مردم كشور را موضوعي مغفول مانده در دولت‌هاي پيشين دانست و اضافه كرد: دولت‌هاي روي كارآمده پس از دوران دفاع مقدس، بيشتر توجه خود را به حقوق فردي آحاد جامعه معطوف داشته‌اند كه اين مسئله موجب كم‌توجهي به عنصر مهم فرهنگ در كشور شده است.

ابراهيمي دنياي امروز را مواجه با چهار چالش اساسي سنت و مدرنيته، روشنفكري، جهاني شدن و شكاف هويتي اعلام كرد و افزود: پس از سپري كردن دوران جنگ تحميلي، نوعي شكاف هويتي در كشور پديد آمد كه در اين دوره و به ويژه در سفر سوم دولت به استان‌ها از بين بردن اين شكاف و حفظ هويت ملي و بومي مردم كشور در دستور كار جدي دولت قرار گرفته است.

وي خطاب به منتقدان مكتب ايراني گفت: مكتب ايراني هرگز بدنبال ترويج ناسيوناليسم نبوده بلكه اين مكتب در گرو انديشه‌هاي اسلامي مي‌تواند كشور ما را به سر منزل مقصود هدايت كند.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش جهت‌گيري سفر دولت را در قالب ۹ محور و ۷۲ فعاليت اعلام كرد و خاطرنشان كرد: بسته فرهنگي استان با انجام كار كارشناسي دقيق و با توجه به نياز مخاطب و مولفه‌هاي فرهنگي استان آماده ارائه به دولت است.

وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد و بهره‌گيري از نظرات اساتيد، فرهيختگان و اصحاب فرهنگ استان در راستاي تدوين اين بسته، بيان داشت: تاكنون بيش از يك‌هزار پيشنهاد از سوي دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي به دبيرخانه كارگروه فرهنگ و هنر استان ارسال شده است.

ابراهيمي رويكرد اصلي دولت را توجه به حوزه نرم افزار و محتوا دانست و افزود: بايد روح نوآوري و ابتكار در برنامه‌هاي فرهنگي استان وجود داشته باشد تا نظر هيئت دولت جلب شود.

وي سهم اعتبارات فرهنگي استان را در سفر سوم ۵۳ ميليارد تومان بيان كرد و اظهار داشت: ۶۷ درصد اعتبارات به بخش نرم افزار و ۳۳ درصد به سخت افزار اختصاص مي يابد

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران توزيع اعتبارات بر مبناي كيفيت را يكي از موضوعات مهمي دانست كه در تدوين بسته فرهنگي استان مورد توجه قرار گرفت و ادامه داد: شناسايي اولويت‌هاي نرم افزاري استان، استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي خالي اماكن فرهنگي استان و هم افزايي و تجميع برنامه‌هاي فرهنگي نكات مهم ديگري بودند كه در تهيه اين بسته به آن توجه ويژه‌اي شده است.

وي افزود: ۱۰ درصد از اعتبارات فرهنگي استان در سفر سوم به امر ورزش و ۲۰ درصد نيز به حوزه‌هاي علميه اختصاص مي‌يابد.

ابراهيمي تعيين تكليف موضوع دريا در سه حوزه زيربنايي، فرهنگي و خدماتي و ساخت و تكميل پارك موزه دفاع مقدس را از جمله اولويت‌هاي استان در كنار بسته فرهنگي براي تصويب در سفر دولت دانست و بيان كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي استان براي ارائه طرح‌ها و پيشنهادات فرهنگي خود به دبيرخانه كارگروه فرهنگ و هنر، يك هفته ديگر نيز مهلت خواهند داشت.

وي مهندسي فرهنگ بومي هر منطقه را زمينه ساز ارتقاي فرهنگ كشور دانست و گفت: در استان مازندران خرده فرهنگ‌ها و ظرفيت‌هاي فرهنگي بسياري وجود دارد كه بايد با استفاده مناسب از اين ظرفيت براي رفع برخي مشكلات فرهنگي و اجتماعي تلاش كنيم.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در پايان با اشاره به تشكيل ستاد استقبال از دولت در استانداري، خاطرنشان كرد: يقين دارم كه استقبال مردم ولايتمدار مازندران از خادمان خود در دولت، بي‌نظير و مثال زدني خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.